لبنیات کم چرب بخورید!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، افرادی که شیر و ماست کم چرب بیش از محصولات لبنی پرچرب مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.
* محققان از شرکت کنندگان در مورد میزان مصرف ماست یا شیر پرچرب و کم چرب سوال کردند. علائم افسردگی افراد با استفاده از ۲۰ سوال متمایزکننده افراد مبتلا به افسردگی و بدون بیماری ارزیابی شد.
* نتایج نشان داد افرادی که بین یک تا چهار وعده در هفته محصولات لبنی کم چرب مصرف می کردند کمتر مبتلا به افسردگی بودند. البته در این مطالعه هیچ ارتباطی بین مصرف لبنیات پرچرب و افسردگی یافت نشد.
بر اساس اخبار روز، اسیدچرب ترانس موجود در شیر پرچرب که با افسردگی مرتبط است، موجب از بین رفتن تاثیر ضدافسردگی ماده موجود در شیر موسوم به تریپتوفان می شود.
اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /





