این رژیم غذایی طول عمر را افزایش میدهد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محققان دریافتند رژیم غذایی کم چرب به کاهش ریسک کلی مرگ در افراد چاق تا ۱۸ درصد کمک می کند.
دکتر آلیسون آوونل، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آبردین اسکاتلند، در این باره می گوید: «کاهش وزن از طریق کاهش مصرف کالری با رژیم های غذایی کم چرب که حاوی قند و کربوهیدرات های تصفیه شده کمی هم هستند، موجب کاهش مرگ زودهنگام در افراد چاق می شود.»
آوونل در ادامه می افزاید: «رژیم های غذایی کاهش وزن به مراتب بهتر از ورزش به تنهایی به کاهش وزن کمک می کنند. اما ورزش مخصوصا به حفظ وزن مناسب در بلندمدت کمک می کند و فواید متعدد دیگری برای سلامت دارد.»
مهر





