جلوگیری از ابتلا به «دیابت نوع دو» با شیردهی

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، یک مطالعه تازه که از سوی دانشمندان دانشگاه پترزبورگ روی۲ هزار و دویست زن ۴۰ تا ۷۸ ساله انجام شد نشان داد که مادرانی که فرزندشان را با شیر خود تغذیه نمیکنند در سالهای بعد زندگی در مقایسه با مادران شیرده در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.
* از میان این تعداد زن ۲۷ درصد از مادرانیکه به نوزادشان شیر نمیدادند به دیابت نوع دوم مبتلا شدند، تقریبا ۲ برابر زنانی که به فرزندشان شیر میدادند یا هرگز بچهدار نشده بودند. محققان میگویند این تفاوت بعد از بررسی عوامل مثل سن، میزان فعالیت جسمانی و شاخص توده بدنی به دست آمده است.
* رژیم غذایی و ورزش به طور بسیار وسیع در بروز دیابت نوع دوم تاثیر میگذارد اما تعداد کمی از زنان باور دارند که شیردهی از پستان هم میتواند خطر ابتلا به بیماریدیابت را در مادران در سالهای بعدی زندگی با کاهش چربی شکمی کاهش دهد.
* شیردهی از پستان حتی به مدت یک ماه بعد از تولد نوزاد بسیار مفید است.
خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /










