پروبیوتیکها از افسردگی پیشگیری میکنند

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محققان دانشگاه آرهوس دریافتند میکروارگانیسمهایی که با عنوان پروبیوتیک شناخته میشوند علاوه بر اینکه آثار مفیدی برای روده دارند روی مغز هم تاثیر میگذارند و مانع افسردگی میشوند.
بر اساس این خبر، در این آزمایش که با استفاده از موش ها انجام شد برای موشها یک رژیم غذایی چرب و بدون فیبر در نظر گرفته شد و به یک گروه از این موشها به طور مستمر ترکیبی از میکروارگانیسمها عمدتا در قالب باکتریهای اسیدلاکتیک از طریق آب خورانده شد.
در نتیجه معلوم شد گروهی که تنها از رژیم غذایی چرب بهره می بردند علائم افسردگی را از خود بروز میدهند. در مقابل گروهی که در کنار رژیم خود از میکروارگانیسمها تغذیه کردند رفتار عادی داشتند و به این ترتیب معلوم شد پروبیوتیکها می توانند آثار نامطلوب یک رژیم غذایی ناسالم را از بین ببرند.
در مغز موشهایی که پروبیوتیکها را دریافت نکردند سلولهای سفید خون انباشته شد که التهاب مزمن را نشان می دهد. این پدیده در بافتهای چرب و کبد افراد چاق و دیابتی هم دیده میشود و در مغز موشهایی که پروبیوتیک ها را در رژیم غذایی خود دریافت نمودند چنین پدیدهای دیده نشد.
به گزارش جامعه خبر، محققان با انجام این آزمایشات نتیجه گرفتند که پروبیوتیکها می توانند سیستم ایمنی بدن را برنامهریزی نمایند.
برنا










