هفت نکته مهم برای فعالیت بهتر در شبکه های اجتماعی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی بین افراد جهان تبدیل شده است و  در سئو تاثیر زیادی دارد. هر کسی حداقل در یکی از این شبکه ها عضو شده است. فعالیت در شبکه های اجتماعی، مخصوصاً برای افرادی که دارای کسب وکار اینترنتی هستند، اهمیت زیادی دارد تا بتواند علاوه بر برندسازی، باعث افزایش ترافیک بیشتر به سایت خود شود؛ اما برای به دست آوردن نتایج بیشتر، لازم است که حتماً نکات و تکنیک های کلیدی فعالیت در این شبکه ها را بدانید. ما در این ادامه این مقاله، قصد داریم تا این نکات و تکنیک های لازم را در شبکه های که بیشترین کاربرد را دارد، بیان کنیم.

نکات مهم فعالیت در شبکه های اجتماعی

1. فالوورهای خود را افزایش دهید
برای اینکه پست ها و مطالب شما در شبکه های اجتماعی دیده شود، باید فالوور داشته باشید. فالوورها و تعداد کانکشن های هر صفحه خود را افزایش دهید. برای افزایش فالوور می توانید روش های زیر را انجام دهید:

• افراد مرتبط با حوزه کاری خود را فالو کنید.
• در صفحه های پربازدید تبلیغ کنید.
• تولید محتوای ارگانیک
• مطالب خود را در دیگر کانال ها و گروه ها به اشتراک بگذارید.
• به مطالب دیگر کانال های مرتبط با کاری خود، نظرات تخصصی بدهید.

2. نکات پست گذاری در شبکه های اجتماعی
نکته ای که در فعالیت شبکه های اجتماعی اهمیت دارد، نوع فعالیت شما، زمان پست گذاری و به عبارتی دیگر داشتن یک تقویم فعالیت در شبکه های اجتماعی است.
مساله دیگر در پست گذاری، استفاده از کلمات کلیدی است که به صورت هشتگ در این شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد. هشتگ های مرتبط با کسب وکار خود را بشناسید. یک هشتگ ممکن است در یک شبکه مانند توییتر بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد ولی در شبکه دیگر مانند لینکدین، اصلاً استفاده نشود؛ پس حتماً با انواع آن ها و چگونگی استفاده در هر شبکه را یاد بگیرید.
سه نکته عمومی استفاده از هشتگ ها در تمامی شبکه ها مشترک است، شامل:
• برای جدا سازی کلمات از آندرلاین(_) استفاده کنید؛ برای مثال تولید_محتوا
• هر شبکه تعداد مجاز هشتگ دارد. هرچه از هشتگ بیشتری استفاده کنید، شانس دیده شدن مطلب بیشتر خواهد بود.
• تمامی هشتگ ها را در آخر جمله به کار نبرید. استفاده از هشتگ ها در وسط جمله بهتر از آخر خواهد بود.
بهترین روزهای گذاشتن پست در شبکه های اجتماعی پرطرفدار:
فیس بوک: پنج شنبه، جمعه، شنبه، یک شنبه
توییتر: چهارشنبه
لینکدین: سه شنبه، چهارشنبه و پنچ شنبه
گوگل پلاس: چهارشنبه
البته نکته بالا، به این معنا نیست که روزهای دیگر هیچ اثری در افزایش بک لینک و برندسازی کسب و کار شما ندارد؛ بلکه منظور ما این است که فعالیت در روزهای تعیین شده بیشترین بازخورد را خواهد داشت، که این مساله ممکن بسته به نوع کسب وکار و مخاطبان آن متغیر است و توصیه می شود حتماً برای اینکه متوجه شوید تا کدام روز برای فعالیت شما در شبکه های اجتماعی تاثیر گذار است، از گوگل آنالاتیک به منظور تحلیل این مساله استفاده کنید.
بهینه بودن عکس های از نظر اندازه و کیفیت، مساله دیگری است که می تواند در جذب کاربران تاثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصاً در شبکه هایی مانند اینستاگرام که پایه آن عکس است.

اندازه استاندارد عکس ها در شبکه های اجتماعی مختلف
فیس بوک
عکس پروفایل : 170 * 170
عکس پشت زمینه : 312 * 820
عکس لینک: 627 * 1230
عکس شیر(share) شده: 630 * 1200
توییتر
عکس پروفایل : 400 * 400
عکس پشت زمینه : 500* 1500
عکس شیر(share) شده: 220 * 440
گوگل پلاس
عکس پروفایل : 250 * 250
عکس پشت زمینه : 608 * 1080
عکس شیر(share) شده: 373 * 497

لینکدین
عکس پروفایل : 400 * 400
عکس پشت زمینه پروفایل: 768 * 1536
لوگو شرکت: 60 * 100
عکس شیر(share) شده: 375 * 550
عکس بنر شرکت : 768 * 1536
عکس لینک: 80 * 150
اینستاگرام
عکس پروفایل : 150 * 150
اندازه عکس اشتراک گذاری شده: 612 * 612
یوتیوب
عکس پروفایل : 800 * 800
عکس پشت زمینه کانال : 1440 * 2560
عکس کوچک ویدئو: 720 * 1280
تعداد متوسط پست گذاری در شبکه های اجتماعی
فیس بوک : یک تا دوبار در روز
توییتر: 5 بار در روز
گوگل پلاس یک تا دو بار در روز

3. افزایش ریچ(Reach) پست ها
هرچه میزان فالوورها و به اشتراک گذاری پست ها بالا باشد، تعداد ریچ یا همان دیده شدن پست ها افزایش پیدا خواهد کرد.

4. انتخاب درست کانال
پیدا کردن کانال های مرتبط با کسب وکار و فعالیت و تبلیغات در آنجا، اهمیت زیادی دارد. در انتخاب کانال، دقت و وسواس زیادی داشته باشید تا بتوانید کاربرانی واقعی را به سمت سایت خود جذب کنید. برای مثال اگر مطلب شما در خصوص سئو است، فعالیت در کانالی فروش لوازم آرایشی می کند هیچ تأثیری در برندسازی و افزایش لینک برای شما نخواهد داشت؛ زیرا در آن کانال کسی به دنبال مطلب سئو نیست.

5. با کاربران در تعامل باشید
پست گذاشتن فقط باعث برندسازی شما نمی شود. به سوالات و نظرات کاربران در پست های خود پاسخ دهید تا به آن ها نشان دهید که یک شرکت یا شخص فعالی در این حوزه هستید و نظرات آن ها برای شما اهمیت دارد.

6. دکمه به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
در زیر هر مطلب خود در سایت، دکمه به اشتراک گذاری در تمامی شبکه های اجتماعی را قرار دهید. به این صورت هرکاربر وقتی مطلب شما در صفحه خود به اشتراک می گذارد، میزان دیده شدن و لینک شدن مطالب شما به صورت غیر مستقیم افزایش پیدا خواهد کرد.

7. ابزارهای رایگان شبکه های اجتماعی
در هر شبکه ابزارهای رایگانی وجود دارد که به شما در چگونگی پست گذاشتن (تنظیم ساعت، تنظیم شکل نمایش پست و غیره) کمک می کند.
در ادامه لیستی از چند ابزار رایگان برای بعضی از شبکه ها را معرفی کرده ایم:
فیس بوک: Facebook Business Manager, Open Metagraph plugin for WordPress, Hootsuite, Canva, GIMP, Buffer
توییتر: JM Twitter card plugin for WordPress, Hootsuite, Canva, GIMP, Buffer
لینکدین:  Hootsuite, Canva, GIMP, Buffer
گوگل پلاس: Hootsuite, Canva, GIMP, Buffer
یکی از خدمات اصلی شرکت سئوکار که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت تخصصی می کند، فعالیت در شبکه های اجتماعی و دریافت بک لینک است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false