true
به گزارش پایگاه خبری جاممعه خبر، حجتالاسلام علی محمدی اظهار کرد: یکی از سیاستهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است و ما برای اینکه بتوانیم وقف را در سطح جامعه معرفی کنیم برنامههای زیادی داریم و از جمله آن نشست با اصحاب رسانه است و به اهالی رسانه توصیه میکنیم که خودشان از موقوفات گزارشهایی تهیه کنند تا مردم بیشتر با کارکردهای وقف آشنا شوند.
بر اساس این خبر، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای برخی از مردم این سوال مطرح است که درآمد امامزادگان در کجا مصرف میشود و باید بگوییم که هدایا و نذوراتی که مردم برای امامزادگان در نظر دارند کاملا تقسیمبندی شده و یک بخشی از آن برای عمران و آبادانی امامزادگان وبخشی دیگر برای امور تبلیغی و فرهنگی هزینه میشود.
محمدی تاکید کرد: تقریبا پنج سال است که ما در امامزادگان سال مالی را اجرا میکنیم و به همین دلیل سامانهای راهاندازی شده و متولیان امامزادگان باید اطلاعات امامزاده و میزان نذوراتی که جمعآوری میکنند را در آن ثبت کنند و در حالی که بدهی دارند باید کاملا پرداخت شود تا بتوانند در این سامانه فعالیت کنند.
به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: این کار برای روشن شدن هزینههایی است که در امامزادگان انجام میشود و این اقدام میتواند سبب روشنگری بیشتری در بین مردم شود. یکی از سیاستهای رهبری که آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند ارتقاء وقف در زمینه علم و فناوری است و یکی از سیاستهای ما در سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ وقفهای جدید است چراکه بیش از ۷۰ درصد از مردم با وقف و کارکردهای آن آشنایی ندارند و رسانهها باید برای این امر اقدام کنند.
ایسنا
true
true
https://jamehkhabar.ir/?p=131647
true
true