true
به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر حضرت آیت الله العظمی صافی به پرسشی درباره دروغ پاسخ گفته است.
متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:
سوال: دروغ مصلحتی چه حکمی دارد؟
پاسخ: دروغ مصلحتی به معنایی که نزد مردم رایج است و در واقع دروغ منفعتی است، حرام است. موارد جواز دروغ در اسلام مشخص است؛ ازجمله آنها وجود مصلحت اهمّ، مثل حفظ جان مؤمن یا رفع نزاع بین دو مسلمان میباشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم به پرسشی درباره دروغ پاسخ گفته است. متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:
سوال: آیا خبرنگار مى تواند براى ایجاد نشاط در جامعه به گفتن دروغ هاى مصلحتى متوسّل شود؟
پاسخ: ایجاد نشاط مجوّز دروغ گفتن نیست.
حضرت آیت الله العظمی فیاض به پرسشی درباره دروغ پاسخ گفته است. متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:
سوال: وکیل در یک دعوای حقوقی یقین دارد;حق با موکلش است ولی برای اثبات آن بینه مناسبی ندارد.آیا در این صورت وی می توانددر دادگاه برای احقاق حق به دروغ متوسل شود؟
پاسخ: دروغ گفتن ، جایز نیست٬;حتی اگرشرایط فوق برقرار باشد.
true
true
https://jamehkhabar.ir/?p=150504
true
true