افزایش ۳ برابری زوال عقل با مصرف نوشابه های رژیمی

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مطالعاتی که توسط محققان دانشگاه بوستون انجام شد حاکی از آن است که بزرگسالانی که روزی یک قوطی سودا رژیمی مینوشند، ۳ برابر بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی و زوال عقل قرار گرفتند.
وجود مادهای به نام «آسپارتام» در اغلب نوشابههای رژیمی که برای دادن طعم شیرینی به آنها به کار میرود دلیل این امر عنوان شده است.
آسپارتام و دیگر شیرین کنندههای مصنوعی مثل «ساکارین»، موجب تنگشدن عروق و انسداد آنها میشود و در نهایت ابتلا به سکته مغزی و زوال عقل را به همراه میآورد.
با این حال بر اساس نتایج این تحقیقات نمیتوان نتیجهگیری کرد که همه مصرف کنندگان نوشیدنیهای رژیمی گازدار به این بیماریها مبتلا خواهند شد؛ و تحقیق بیشتری باید در این رابطه صورت گیرد.
خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /










